Southend...
...lirade jag innan säsongen att flyttas upp till Championship nästa säsong till 15 x fläsket. De har inte legat ens på kvalplats under de 28 omgångar de spelat utan harvat strax under. Efter dagens bortavinst är de dock på samma poäng som Millwall på sista kvalplats och 10 pinnar upp till direktplats.
De har gjort några helt grymma prestationer de senaste matcherna och anledningen är att de lyckats riktigt bra med sina värvningar i Januarifönstret. Så bra att jag tycker de har bästa truppen i serien just nu! Lagets management har bra kanaler in till PL-lagen och de senaste nyförvärven går inte av för hackor.
Glen Kamara (Finsk U21 landslagsman) från Arsenal
Sam McQueen från Southampton (spelat i A-laget i FA-Cupen i år)
Stephen Hendrie (Skotsk U21 landslagsman) från West Ham
Samtliga är på lån givetvis.
Till yttermera visso så har Southend en nästan helt skadefri trupp för första gången under säsongen.
Min rek är att hålla koll på laget resten av matcherna i ligan, de närmaste omgångarna lär man kunna få några 10-delar för högt odds och det finns antagligen någon bookie som har odds för uppflyttning.