Zahlavova Strycova - Sharapova u 17,5 game 2,0 @ bet365 (7/10)
Sharapova slog Pivovarova med 61 60 i 1a och Olaru med 61 64 i 2a rundan, där jag måste ge Olaru beröm för sin insats i det andra setet som var fenomenal. Olaru servade riktigt bra och hade bra tryck och precision i sina grundslag, och blir nog farlig framöver.
Jag kan dock inte se Zahlavova hota Sharapova på samma sätt. Tjeckiskan har inte alls spelet för att hota någon spelare på topp 20 egentligen. Hon slog Hantuchova igår, men slovakiskan tog 1a med 6-1 och spelade sedan helt katastrofalt med löjligt många enkla misstag. Zahlavova har en dålig serve, inget vidare tryck i grundslagen utan slicar mest bollen på backhanden och prövar dropshots och volleyspel, men inte alls så bra att de blir något hot mot de bästa. Det är sällan hon ligger över 45 % i utdelning på 1a serven när hon möter en topp 20 spelare !
Jag minns jag såg Zahlavova i Indian Wells och Miami i vintras då hon mötte Clijsters och Hercog. Belgiskan gjorde en ganska dålig match men vann ändå med 62 61 då tjeckiskan var en total katastrof, så dålig att det inte går att beskriva. Tror Zahlavova gjorde 5 vinnare och 30-35 unforced i den matchen. Nästa vecka i Miami mötte hon Hercog och spelade omöjligt ännu sämre där hon förlorade med 36 06. De senaste året har hon också resultat som 16 26 (Azarenka), 16 46 (Wozniacki), 36 06 (Manasieva), 06 26 (Rodionova), 16 36 (Tanasugarn), 26 36 (Czink), 36 16 (Cornet), 36 16 (Jovanovski).
Sharapova har mött Zahlavova en gång och det var på gruset i Amelia Island 08 där ryskan vann 63 61. Grus är Sharapovas klart sämsta underlag och gräs är hennes bästa. Zahlavova är bäst på grus, eller minst dålig. Hon är först och främst en dubbelspelare, och hennes kvaliter håller endast när hon möter spelare runt 80+ på rankingen i singel.
Som jag ser det, är det värde ända ner till 1,7 på det här spelet, minst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-26 klockan 08:07.
|