European League, damer, volleyboll, fredag
Serbien - Bulgarien 2 3,75 @ Paddy Power (6/10)
Serbien spelar hemma inför 2000 personer, och har blivit stora favoriter i den här matchen, vilket jag menar är felaktigt. Serbien har inget särskillt starkt lag på pappret och flera tunga namn som Jelena Nikolic saknas i truppen. Största stjärnan är hittern Brakocevic som spelade i italienska proffslaget Conegliano förra säsongen, men utöver henne spelar de med oprövade kort, som heller inte spelat särskillt bra mot Storbrittanien och Rumänien. Den här matchen kommer bli väldigt mycket tuffare för Bulgarien har ett på pappret fantastiskt bra lag, med flera stjärnor. I laget ingår bla supertalangen och redan nu en av europas bästa hitters i Vasileva och superblockaren Filipova samt den ruskigt duktiga settern Nenova. Jag tycker Bulgarien ser starka ut på alla positioner, och deras lag ser faktiskt minst lika bra ut som Serbiens på pappret. Dock har Serbien ett stort hemmastöd som ger de en knapp fördel, men jag tror på en väldigt jämn och öppen match där jag snarare satt ett odds runt 2,3-2,4 på Bulgarien här. Spelade själv till 3,55 @ Bwin, men 3,75 finns att hämta hos Paddy Power/3,70 @ Betsson.
Spelar som sagt var helst inte på mindre turneringar, men båda dessa lag satsar hårt på den här turneringen och framförallt Bulgarien kommer med bästa lag och har imponerat stort hitills, så ser ingen anledning till varför de inte ska vara motiverade här. Inget av dessa lag är med i World Grand Prix i augusti, därför prioriteras denna turnering istället av lagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-24 klockan 20:04.
|