Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Nej, men det kan vara svårare att hitta spelvärde i stora matcher som är mycket analyserade. En av anledningarna till att jag gillade de lägre engelska fotbollsdivisionerna var att det är extremt mycket matcher (och skador som en följd) och således lättare att hitta felsatta odds.
|
Jag vet inte om jag håller med om att det är svårare att hitta spelvärde i stora matcher. Sett till den högre payouten och det större utbudet av spelobjekt så skulle jag säga att det generellt sett är enklare att hitta spelvärden i stora matcher. Däremot är information mer lättillgängligt i stora matcher, vilket innebär att det är svårare att hitta rena bjudningar, dvs groteska överodds, jämfört med mindre marknader.
Kommer ihåg när jag stod och spelade tennis med en kompis som spelar fotboll i div 3 och han nämner att de har typ 7 ordinarie borta inför morgondagens match mot serieledarna. Spelade givetvis på denna information till ett odds som inte hade flyttat sig, trots att det alltså var så pass kort inpå matchen. Något sådant hade aldrig kunnat inträffa i en större liga.
Även i de största matcherna så sker det i regel stora och ibland helt omotiverade oddsrörelser och marknaden har alltid en tendens att överreagera på viss information. Jämför du öppningsodds med stängningsodds hos spelbolagen så ser du själv att det uppenbarligen har funnits värde på någon sida, oftast på båda sidor, innan stängning.
Citat:
Ursprungligen postat av Grant
Eller tvärtom. Troligen är där spärrar i systemet så att inte alla blir
vinnare i det långa springet.
Mvh Uffe
|
Nej, Sebboo har såklart helt rätt. Det är många som kan otroligt mycket om vissa specifika sporter men som inte har förmågan att göra korrekta värderingar av odds.
Även fast experter såsom Wikegård förmodligen kan mer om hockey än någon på detta forum så är det ingenting som säger att han skulle uppvisa vinnande resultat om han började spela på hockey.