Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-05, 03:55   #5
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg

Tanken med att börja spela i december på NBA är att ju längre ssäsongen pågår desto trovärdigare blir också all statistik.

Samma tanke har jag också när det gäller MLB baseball. Ligan börjar i april, så statistiken blir också mera trovärdig där när den pågått nån månad.

Allmänna strategier:

- tänker spela 1-3 matcher per dag.

- målet är att öka kontot med ca 20-25 procent i månaden.

- spela 3% av bankrullen på alla spel. Vänta tills kontot ökat eller minskat med 25-30 %. Därefter 3% av den summan på alla spel, osv.

Vad tycks?? Kommentarer tack!!!

Peace!!
Jag tillhör också den skara som gillar att spela i början av säsongerna innan några större statistiska underlag finns. Men det beror nog främst på att jag har en rätt bra modell för värdering i de sporter jag spelar på.

Lås som sagt inte fast dig på 1-3 matcher, utan spela där du hittar värde oavsett.

Stirra heller inte på något avkastningskrav att leva upp till. Alla har vi svings och du kommer ju med din taktik inte lägga värst många spel över året. Nu spelar jag bara US Sports från ryggar så jag funderar inte värst mycket på det jag spelar. Men en av dessar ryggar är ruskigt vass både på sin sport och matematik. Han hävdar med bestämdhet att det är väsentligt bättre att spela fler spel med lägre insats än få spel med större! Detta gäller där du har viktade lines (ex. 1,95/1,95).

Han spelar även spel med marginellt värde för att han menar att det ger utslag i längden och minskar svingsen. Hittade inte länk till en artikel han skrev om det där men metoden kallas "shower betting". 3% flat blir alldeles för mycket vid denna metod, 0,5-1% är vad han förespråkar. Jag spelar själv 1,5%/bet på allt. Allra viktigast (såklart) är att du hela tiden spelar hos den som ger mest "Juice". Skillnaden mellan 1,92/1,92 och 1,96/1,96 är ofantlig...