Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-02, 20:36   #7
Emanresu

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Det får i stort sett se ut hur fan som helst, är bara intresserad av själva funktionen.

Jag vill att scriptet ska göra följande. Fånga upp pinnens XML-feed instantly, man får väl ligga på 5 sekunders refresh om man efterfrågar specifika ligor?

När ligor blir tillagda och öppna för å spela på vill jag att en notification skickas till min mail, instantly med följande info.

Exempel
New odds released:
Sport:Basketball
League: Argentina - Liga nacional.

Thats it.

Behöver få tillagda ett 10-tal basketligor som alltid brukar komma upp sent och som det nu är ett rent helvete å behöva hålla koll på manuellt.
Jag vet inte om du har fått löst det här men jag har gjort en liknande grej på andra sporter och borde nog kunna fixa iordning detta åt dig ifall det är intressant fortfarande.

Vad som krävs är antingen att du har igång din dator ständigt eller att du startar upp programmet varje gång du drar igång datorn (fördel om datorn alltid står igång med programmet igång), alternativt att du pröjsar min elräkning för datorn så kan programmet ligga igång här istället.

Vad det gör just nu är helt enkelt att det skickar ett mail med:

New odds on *SPORT*

så lite mer krävs för att få in liga och så men absolut inget svårt skulle jag tro!