Ämne: Körkortet
Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-11, 20:41   #15
patrik_g

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Se till att köra upp i en bil som du är van vid, boka den bilen du är mest bekväm med för uppkörning hos din körskola. Ovanan vid en ny bil i kombination med den ökade stressen kommer att leda till ytterligare misstag.

Det verkar vara en hel del varians inblandat i uppkörningar, men håll dig bara lugn så går det nog bra. Kör du fel eller hamnar i fel fil, gör inga hastiga manövrar eller filbyten - som kan resultera i en kuggning - utan säg att du åker in och vänder på en lämplig plats, detta kommer att uppfattas som en styrka av uppkörningsmannen, vilken har överseende med att du är stressad och att du kan blanda ihop höger och vänster.

Japp ska köra med samma bil som jag haft på¨skolan. Dock har jag hattat mellan tre lärare och tre bilar under detta år då jag hållit på. Men sen min bästa lärare fick sparken har det blivit 3 lektioner med den jag började med. Har en del till lektioner bokade med inför uppkörningen.

Ska verkligen försöka hålla mig lugn så gott jag kan. Man får inte ta lugnade tabletter inför körningen va?