Citat:
Ursprungligen postat av Kors i taket
Mycket få analyser här vad gäller Frankrike - Mexico.
Själv tror jag på Frankrike men inte nog för att satsa. Det är en ödestigande match och de kommer att göra allt för att vinna. Jag tror inte att Mexico har kraften att stå emot ett lag som Frankrike. Kryss är inte önskvärt för något av lagen egentligen, dock mer önskvärt för Mexico. Varför Frankrike kommer att pressa och stressa.
Problemet är att Mexico inte kommer att överanstränga sig lika mycket kanske och att de då kommer att vara svårare att göra mål. Dock kan jag mycket väl tänka mig att satsa på 2-0 om det blir 1-0 eller helt enkelt satsa på fler än 1.5 mål då.
Några fler tankar? Några skadade spelare?
Där kom en chans för mexico, men inget av det. Nära.
Mexico pressar också. De håller sig inte alls tebax. Kanske värt att köra över 2.5 redan nu.
Ok har inne en liten slant på 1.5 rent på känsla.
|
Måste fråga, varför skulle de inte överanstränga sig? De har uruguay kvar, förmodligen rankar dem Uru som gruppens bästa lag liksom mig efter gårdagens uppvisning? Mexarna gick dessutom ut och sa innan matchen att de skulle spela offensivt för att vinna.
Oavsett känns det bra att ha pengarna på Mexiko. Fransmännen är, citerat från svt, likt en maskin, men ganska uddlösa framåt. Mexiko ångar på och vill verkligen vinna här, Frankrike känner säkerhet i att de har Sydafrika kvar.
Mina 2 cents. Nu inväntar vi andra halvlek. Lycka till med spelen!