Ämne: Val - 2014
Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-07, 21:09   #1108
sskssk

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1281
Standard

Tydligen så får dom inte tillräckligt med bröd heller.

Nazistledarna som driver koncentrationslägret Kulthammar skyller ifrån sig på dom boende.

Citat:
– Nej, allt de säger är fel. Såhär gör de bara för att få ett eget boende, menar fastighetsägaren och hänvisar till att han följt avtalet med Migrationsverket.
– Man kan inte klaga på oss. Vi är en av de bästa anläggningarna i Sverige, men man kan inte göra alla på en avdelning glada när det gäller maten, säger han.
Leif-Ivan Karlsson har inte besökt Kulthammar på länge och känner inte att han som ägare har ansvar att lyssna på de boende efter protesterna.
– Det skulle inte fungera för mig för jag är superentreprenör. Jag har outsourcat och delegerat ansvaret till föreståndarna, säger han.
LÄS MER: Därför protesterar de boende
Kjell Roos, föreståndare på Kulthammar, tycker även han att problemen beror på enskilda individer och att man protesterat för att få egna bostäder.
– Vi har städpersonal där, men det går några timmar så har de stökat ner igen. Men det är ett problem på alla anläggningar.
– Det är ingen som har kommit till oss och pratat om problemen, säger han. Vi har inte haft några problem innan den här helgen då det kom en dåre och slog sönder halva matsalen.

Svagt att skylla ifrån sig på dessa flyktingar när det egentligen handlar om att det är dom själva som snålat in på brödet.

Citat:
Enligt polisanmälan som upprättades i samband med händelsen ska det handla om ett fönster som krossades av en boende som menade att han fått för lite bröd.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat