Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-09, 14:58   #60
Luckystrike
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Montreaux volley masters, damer

USA - Tyskland 1 2,95 @ Unibet

Regerande OS-slivermedaljörerna USA kommer till spel utan sina största stjärnor och utlandsproffs Logan, Berg, Haneef, Bown och Larson, men spelar iprincip med sina bästa spelare från den amerikanska ligan och många college-spelare som är väldigt duktiga. Ogonna Nnamani, Megan Hodge, Cynthia Barboza och Jennifer Tamas är alla riktigt bra spelare, och aspirerar om platser i A-laget till Pan American Games senare i sommar. Tyskland i sin tur kommer med sina bästa spelare förutom nyblivna Fenerbache-spelaren Christiane Furst, med merparten av sina spelare i tyska bundesliga, som håller ganska låg nivå. Stjärnan i laget är otvivelaktigt Margaretha Kozuch som lockats till ryska storlaget Odintosovo för en lön på över 5 miljoner/år och tillsammans med Kathleen Weiss som spelar i Despar Perugia i den italienska proffsligan de dem två proffsspelarna i laget. Övriga spelare i startuppställningen håller inte alls samma klass, och jag tycker Tyskland är en bräcklig favorit i den här matchen, då USA:s lag visserligen är oprövat och ungt men samtidigt väldigt kapabelt så de ska inte underskattas. Jag förväntar mig att de här kommer bli tight, och USA:s unga spelare är hungriga på en plats i startuppställningen i Pan American Games framförallt, så deras motivation bör vara större här. Mitt odds hamnar runt 2,30-2,40 på USA.

Ryssland - Japan 3-0 i set 1,80 @ pinnacle

Ryssland kommer utan sina legendariska storspelare Gamova och Sokolova, som lyft laget på sina axlar de senaste tio åren. In kommer istället två nya ruskigt bra och unga spelare i Goncharova och Kocheleva som briljerande i Champions League i år. Dessa kompletteras av duktiga mottagren Bordakova, settern Kryuchkova och den enorma blockaren, 203 cm långa Yulia Merkulova. Rysslands lag ser riktigt bra ut och endast grov underskattning och nonchalans kan hindra de från att utklassa Japans lag här. Japan är bra normalt sett, men kommer med ett B-lag fullt av tonåringar och åldrade veteraner. Japan fick stryk 0-3 i set igår mot USA:s collegelag och Ryssland har ett bättre lag än USA på alla positioner i banan, klasskillnad även mellan de lagen.

Träningsturnering och inga högre insatser. Jag spelar medel-insats på bägge spelen.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-09 klockan 15:11.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat