Ett till lir för imorgon. Melzer +8 @2.05. Nadal har inte riktigt träffat sin sweetspot i franska och han har tappat många game mot sämre motståndare. Melzer å andra sidan har spelat klart över sin förmåga och fått förtroende från att ha besegrat spelare som Ferrer och Djokovic. Melzer är även vänsterhänt vilket annullerar eventuell fördel nadal har av att vara vänsterhänt. Nadal vinner i 3 raka men jag tror helt klart på en jämnare match än +8.
Berdych - Söderling vågar jag inte sia så mycket om. Linan ligger på 40.5 och handikappet på 4 vilket gör båda mer eller mindre ospelbara tycker jag. Om Söderling spelar som han gjorde mot Fedrer så får Berdych svårt men å andra sidan så kommer även Berdych i Storform och vet med sig att han har krossat Söderling 6 - 2 6 - 2 i år. Jag har som sagt lagt ett patriotiskt lir på söderling @1.50 men det är inget jag föreslår nån ryggar. Jag ser det helt enkelt så att jag bjussa söderling på en bärs så får vi se om han bjuder tillbaka. Sist pynta han 5
BoL!