Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-17, 15:09   #16
boored
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Braxingen har rek o lite text om matchen också
http://www.braxingen.se/2010/january...co-madrid.HTML

Citat:
Atletico Madrid - Sporting Gijon (hcp 0-1)
Spelalternativ: 1 (vinst med minst två mål för Atletico Madrid, vid uddamålsvinst insats åter)
Odds: 1,925 (1,82+ spelvärt)
Spelbolag: Bet365
Insats: 1182 kr (5%)

Kommentar: I Liga BBVA tar Atlético Madrid emot Sporting Gijón på Vicente Calderón. Hemmalaget har växt rejält sedan Quique Sánchez Flores tillträdde som huvudtränare för klubben. Samtidigt möter man ett svagt bortalag, som dock kommer från vinst senast hemma mot Getafe. Spelvärdet finns ändå i hemmalaget, enligt nedanstående argument.

* Atléticos ordentliga uppsving. Atlético Madrid är laget som aldrig kan uppträda på jämn en nivå. Det är antingen fågel eller fisk. Att döma av deras form (ligans näststarkaste lag med Real Madrid baserat på lagens sex senaste ligamatcher) så är det fågel för tillfället. Det finns logiska förklaringar till detta. Sánchez Flores har fått tid att jobba in sin metod och med tiden har det betalat tillbaka på planen. Jag såg den senaste ligamatchen mot Valladolid och noterade att spelare som Reyes, Forlán och Assunção spelar fotboll på toppen av sin kapacitet. I den form anfallsparet Forlán och Agüero är i nu så kan de ta hem den här matchen på egen hand. Det ger laget en trygghet som märks i spelet.

* Atléticos spelartyper passar mot Sporting Gijón. Årets Sporting Gijón är en betydligt tightare upplaga än fjolårets. Då var Sporting laget som gjorde och gav upp många mål. I år är de betydligt tightare och tar sina poäng på det. Jag ställer mig frågan om hur det tighta försvaret håller mot Atlético Madrid och konstaterar att det lär bli tufft. Atlético kryllar som bekant av kreativa spelare och med en striker som Forlán så har de en bra chans att omsätta skapandekraft i mål.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat