Ämne: REK NPB 30/5
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-30, 02:21   #1
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NPB 30/5

Gardagen blev en katastrof men jag forsoker mig anda pa en underdog i en av de tidiga matcherna imorgonbitti.

Match: Nippon-Ham Fighters - HANSHIN Tigers
Spel: Nippon-Ham Fighters ML (2.10 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 07.00 - 30/5

Jag gillar Nippon-Hams chanser har hemma mot Tigers. Det blir fjarde matchen lagen emellan nu under IL och Fighters leder med 2-1. Man forlorade visserligen dagens match med 4-2 men fragan ar om det var sarskilt rattvist. Darvish och hans defensiv schabblade bor en 2-0 ledning (bland annat run pa error) och jag tror det kan bli revansch har.

Masaru Takeda startar for Fighters. 3-4 med 3.44 ERA ar kanske inte jatte imponerande men Takeda fick en vinst senast efter 5 innings och endast 1 ER mot Carp. Nippon-Ham vann med 6-2. Starten innan dess van Fighters ocksa och senaste forlusten var mot Lions, ett betydligt battre lag an Tigers.

For HANSHIN startar Yasutomo Kubo. 3-4 med 3.57 ERA. Kubo spelade 7 innings mot Lotte senast, han gav upp 9 hits och 4 ER och fick med sig en ND.

Nippon-Ham ligger sist i PL men leder hela IL-spelet (7-3 mot HANSHINs 5-8). Jag tycker att Fighters chanser pa hemmaplan efter en snorplig forlust borde vara minst 50%. Tigers forlitar sig mycket pa sina amerikanska spelare men Brazell och Murton kan inte bara hela laget.

Lycka till om ni valjer att rygga. Kanske ar fade-material for tillfallet?
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat