Match: Orix Buffaloes - Tokyo Yakult Swallows
Spel: Orix Buffaloes ML (1.714 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11.00 - 29/5
Lagger till ett spel till efter ganska starka line-moves. Buffaloes har gatt fran 1.42 till 1.714 och jag tycker att 1.70+ pa Orix ar vart en slant.
Yakult har inte vunnit en match sedan den 9:e maj. 0-9-1 ar man de senaste tio matcherna (en oavgjord i senaste matchen). Swallows ligger sist i Central League med 13-32. Idag startar man Masanori Ishikawa. Han ar 0-6 med 4.03 ERA. I sin senaste match spelade han visserligen bra, 2 ER, 5 hits, 3 walks och en 1 HBP pa 7 innings, Swallows forlorade dock matchen med 3-2.
Orix ar 24-26 men 8-4 under IL (3-1 hemma) och Pacific Leagues fjarde lag. Offensiven ar inte fantastisk men som jag skrivit i tidigare rekar sa har man borjat producera bra med runs mot slutet. Man har vunnit 5 av de senaste 6 matcherna. Imorgon startar man Hiroshi Kisanuki. Med 4-5 och 4.98 ERA kanske han ser nagot samre ut an Ishikawa men W-L talar sitt klara sprak. Kisanuki gjorde 6 innings och tillat 3 ER senast mot det betydligt vassare HANSHIN.
Pa det hela taget tycker jag att Orix bor vara stora favoriter har. Tokyo Yakult kanns nastan som ett uppgivet lag och Ishikawa ar inte en pitcher som stoppar en slide. Jag tycker att det finns fint med varde i Orix och valjer att hoppa pa innan oddset sjunker igen (det har redan borjat).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|