Ämne: REK NPB 27/5
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-27, 01:57   #1
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NPB 27/5

Det gick vagen idag och mina NPB spel ar for tillfallet 3-2. Jag hoppas dryga ut ledningen lite om nagra timmar.

Match: Chunichi Dragons - Nippon-Ham Fighters
Spel: Nippon-Ham Fighters ML (2.28 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11.00 - 27/5

An en gang valjer jag en underdog. Gillar Nippon-Ham i den har matchen. Laget har fatt flera matcher irad installda nu p.g.a. vader och man kommer helt utvilade till morgonens match.

Startar gor Hirotoshi Masui. 2-2 med 3.73 ERA kanske inte imponerar enormt men han gjorde en stabil insats senast mot Giants dar han pitchade sex innings och tillat 1 ER och 5 hits. Den enda ERn kom fran en solo-HR i sjatte inningen och upp till dess var Masui nast intill flackfri.

Mot honom staller Chunichi fram Kenta Asakura. Asakura plockade upp sin tredje forlust senast och ar 2-2 med 5.64 ERA. Det var mot Mariners som Asakura endast spelade 3 innings men slappte 5 hits, 3 ER, 2 walks och 1 HBP. Asakura ar inte i form och jag haller Masui betydligt battre. Dessutom har Dragons haft det valdigt svart med offensiven den senaste veckan. Under de fem spelade matcherna har man bara skrapat ihop 11 runs framat medans man slappt 24.

Fighters ligger visserligen sist i Pacific League (20-27-1) men leder NPBs Interleague spel med 6-2. Dragons har 6-4 under IL och 26-22-1 totalt. Fighters har spelat bra defensivt och det ar darfor det har gatt bra mot slutet. Man har tillatit 1.63 ER isnitt under IL vilket kan jamforas med Mariners 4.14 eller Lions 3.06. Man fortjanar alltsa forstaplatsen.

Nej, har tycker jag det basta IL-laget bor ha minst en coin-flip chans och 2.28 ar for mycket. Vinner man denna match lamnar man dessutom med all sannolikhet over sistaplatsen i PL till Rakuten. Lagg till dagens pitchers och valet ar solklart.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat