Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-31, 13:46   #8
ChrisWaddle

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Nope! Sitter fortfarande ett gäng grånade herrar och bestämmer öppningslinor (Vegas-line) på US Sports! När jag var i Vegas senast fick jag förmånen att träffa ett par av dem på NBA och MLB. NBA/NCAA gänget främst blev jag ruskigt imponerad av vad gäller hcp/goal-lines. Snittåldern var runt 60 år säkert, alla med lång bakgrund i olika Basketorganisationer och med ett kontaktnät i varenda led i varje lag. De för själva stats över hur resultaten korresponderar mot öppningslinan och jag häpnades över deras träffprocent på en "high-scoring" sport som basket!

Bolag som Pinnacle använder givetvis Vegas-line som sitt riktmärke, till skillnad från nätbookies så kan man lira fullt ut redan vid släpp hos Vegasbaserade bookmakers. Det är ett sätt för Pinnacle mfl att skydda sig mot Wise-guys. När dessa har lirat i Las Vegas så har vi "marknadsoddsen" satta!
Förstår inte riktigt, Pinnacle vill ju bara balansera boken, då måste väl deras odds bli annorlunda jämfört med gubbligan som kör på sin egna subjektiva lina och struntar i marknaden?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat