Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-30, 19:46   #17
Cazzius

Cazziuss avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Ja det är ju synd att AIK inte har "supportar" som Hammarby och Leksand över hela Sverige .

Hammarby hajpen dör nog snart, över alla säsonger i Allsvenskan förut så var det runt stadiga 10K.

Men tur att fotboll avgörs på planen, vet inte vad AIK står i odds som vinnare i Allsvenskan. men det kan nog ligga värde i det om dem får det att funka över trettio matcher, anser Malmö extremt överskattade iår och AIK har värvat smart. Undrar vad Djurgården står i att åka ur? Dem har ju tappat det mesta och värvat extremt dåligt. I det oddset ligger det däremot värde i. Sen kanske att Kalmar kommer topp tre om det finns något sådant? Bara vad jag ser värde i. Och det är nog inte mycket till garanti att Hammarby vinner publikligan, då om man kollar statistiskt sett så är det ett gäng medgångs supportar. Tror det kan bli en tuff höst för Hammarby då jag tycker dem har en väldigt tunn trupp.

Men allt kan hända, det jag dock kan garantera är att Alm inte får sparken så spela på det är bortkastade pengar. Tränare som rycker först kan mycket väl bli Sundsvalls eller Falkenbergs, om det inte ligger långsatsning där.
Bitter?
Har inte nämnt något om vilket lag som är bäst eller vilket lag som har bäst publik. Detta är endast ett spel baserat på biljettförsljning samt lite statistik från föregående år.
Det var väl ändå inga argument du kom med för ett spel som gäller biljettförsäljning.
AIK är självklart bättre och som jag skrev har de vart ett topplag i flera år men det hjälper inte enligt mig för att biljettförsäljningen ska öka nämnvärt.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat