Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-09, 19:59   #33
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Jag har pysslat en hel del med reducering och villkorade system.
Jag har dock svårt att se hur ni som kör spiklösa system kan motivera dessa enorma ramar som det medför. Min ståndpunkt f n är att man måste ha en spik, och helst ett matematiskt kortlopp, och sedan börja sin reducering därifrån.
För att få ihop ett inlämningsbart matematiskt enkupong-system måste man ha spikar och kortlopp. Det är helt korrekt.

Den enda fördelen med en spik på ett reducerat system är att vinstchansen när man sätter spiken ökar jämfört med om man spelar samma radantal men garderar loppet. Det är alltså inget annat än ett filter där man har det stränga kravet 1-1 av 1 vinnare. Nackdelen med spiken är inte så svår att identifiera. Risken att man spricker ökar jämfört med om man garderar.

Om man spikar en häst med bra spelvärde så tendererar det att spegla av sig på samtliga rader i systemet. Men det finns absolut ingenting som säger att samtliga rader med en annan vinnare i det lopp som man har spikat måste ha lägre spelvärde än de rader som innehåller spiken.

Det är metoden att välja ut raderna som spelar roll. Att spika och gå kort i något lopp är ett sätt att angripa problemet. Men det är inte det enda sättet och ibland är det absolut inte det bästa.