Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-04, 17:16   #13
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Självklart är det mycket individuellt. Men jag sätter golvet MYCKET lägre än 100k.

Edit: Man får inte glömma att systemstorlek och reduceringsgrad ( om man reducerar ) absolut är en faktor! Ju mindre system desto färre sidovinster och då blir såklart även vinstökningen större med V6-alternativet! Åter ett exempel på att det är småspelarna som har mest att vinna på att alternativet finns. Tyvärr förstår de flesta inte detta.
Först, återigen kul läsa dina tankar, jag älskar att det finns så många koncept inom travet som inte är allmänt kända.

Jag ser det som så att valet att lägga sina 65 skattade ören i 6-rättspotten handlar om 1) risken för jackpot i de olika potterna 2) hur stort jackpottillskottet är i 6-r-potten 3) Antal ggr raden är inlämnad av spelarkollektivet

Någon gräns där utdelningen är för hög på 6r (och tillräckligt hög på 5/4) för att spela v6 är väl svår utan att diskutera "systemkonstruktion" och totalt antal inlämnade rader? Men jag håller med dig om att för många medel-och stora system är gränsen lägre än man tror om du tar hänsyn till väntevärde och varians.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat