Blev förvånad förut när jag i förbifarten såg att det fanns en tjej som var såpass aktiv på det här forumet (1k+ posts på ett par månader), det kändes väldigt udda.
Men när jag såg den här tråden blev jag lite besviken, tydligen var det inte en tjej ändå utan en lömsk bedragare. Tror inte det är någon Linda kopplad till "softpojk" kontot, utan snarare en snubbe med grava spelproblem som försöker lösa sina skulder genom att lura andra.
Sen är det jäkligt korkat att ingå i bolagsspel med folk man inte känner om det inte sker via en funktion liknande SvSs "Bolagsspel" där vinsterna automatiskt betalas ut till de deltagande kontona. Om man nu är så pass spelberoende att man ändå måste spela med någon totalt okänd så vill man åtminstone ha raden innan spelstopp skulle jag säga..
Det där tramset som "softpojk" kör om att han inte skulle ha sagt att dom vunnit om hans ide var att blås Melander är ju just bara trams. Antar att hans tanke var att hitta på en vinst för att på så sätt få Melander att bli sugen att fortsätta spela med honom och eventuellt sätta in mer pengar till större system eller lyckas få andra personer att sätta pengar i spel.
Så länge man ändå inte betalar ut några pengar kan man ju hitta på vilka vinster.. och ja det verkar löjligt att skjuta upp utbetalningen så här länge. Softpojk skrev ju själv till Melander att han kunde höja limiten på swish (till 100k) om han ville, men sen så sa han själv att han bara hade 10k i limit. Lol? Att skylla på att man behöver pengarna för annat är också bara idiotiskt, spelar man för någon annans pengar och vinner med dem så ska man inte använda vinst för att betala något annat utan man ska direkt överföra dem till den andra om man vill verka seriös..
Snacket om att någon hotat någon osv är bara exakt den sorts patetiska anledning softpojk sökte för att på något sätt få sitt samvete att känna att det var okej att inte betala ut pengar.
Jag skulle karaktärisera Melander som godtrogen och inte så värst intelligent och softpojk som en extremt kass bedragare med låg moral.
Huruvida Icewinner och softpojk har gemensamma intressen/är samma person orkar jag inte uttala mig om. Men jag har ju mina misstankar..