Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-18, 04:51   #142
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag får lov att hålla med Ulf-Yoda på den där, tycker orättvisan i förutsättningarna mellan nöjesspelare/ombudsspelare/otekniska spelare eller vad vi nu ska kalla det och de som utnyttjar programvarorna fullt ut är för stor. Steget där emellan är egentligen lika stort som från dem till de som spelar med rabatt från utlandet. Och jag hör ingen som säger att "det är väl helt okej för nuvarande avtal/regler tillåter det". Ser inte skillnaden faktiskt. Även om det skulle ha förekommit korruption när gällande usla avtal skrevs spelar det ingen roll. Det är förutsättningarna nu och det är bara att acceptera läget eller lägga ner liret. Vi har inte möjlighet att spela till rabatt. Korkade spelare har precis lika liten möjlighet att spela mer eller mindre optimerade system (spelare som är för lata för att lära sig räknar jag inte in, de får ju skylla sig själva).
Jag håller inte riktigt med dig. Länge var reducerade spel något som endast banbesökare kunde ägna sig åt. Där kunde man lämna in V75 utan kupongavgift, och programmen på den tiden hade funktioner för att skriva ut kuponger på skrivare. Alla som jobbade i totokassan fasade för att det skulle dyka upp någon med en hel kartong utskrivna kuponger som skulle matas igenom apparaten. Till sist begrep också ATG och banorna att det var dem som betalade för alla kuponger som gick åt, ytterligare en kartong med spelkvitton och därtill totokassörens lön under tiden denne satt och matade in enkelrader. Så kom det en lösning där man först kunde lämna in reducerade system via diskett hos ombuden.

Sedan kom detta med filinlämning, som gjorde det mycket enklare för var man att reducera. Länge har reduceringsivrarna stött på om att kunna spela reducerat via V75 Tillsammans, eller att ATG skulle kunna tillhandahålla åtminstone enklare reduceringsverktyg i stil med Stryktipsets R-system. Allt för att nå flera.

Hela travspelsindustrin har under ett par decennier gått mot att få en ökad transparens med senare spelstopp, visade värmningar och provstarter, skoinfo, lopparkiv och TV-sända intervjuer. Ut med informationen till spelarna helt enkelt, låt spelarna bestämma mer. Den här öppenheten är en avgörande skillnad mot de korrupta utlandsavtalen.