Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-18, 02:05   #141
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8363

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vet inte om 1,1 stämmer, men genomsnittlig omsättningsökning är känd.
Du måste kolla hur många fler V6 system som spelas vid jackpot, och det är också kännt.
Allt annat blir fel.

Edit. Har du 50% fler V6 system har du ett negativt väntevärde.
För att göra det helt korrekt måste du se hur många av de extra V6 systemen som sitter jämfört med vinnande V6 systen en vanlig omgång.
Gissar att fler skickliga lirare tillkommer, och även lite större system med bättre utfall.

Jackpotutdelningar dividerat med övriga utdelningar borde räcka.
Där har du din konstant.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Mest off-topic i den här posten, ber om ursäkt...

Jag får lov att hålla med Ulf-Yoda på den där, tycker orättvisan i förutsättningarna mellan nöjesspelare/ombudsspelare/otekniska spelare eller vad vi nu ska kalla det och de som utnyttjar programvarorna fullt ut är för stor. Steget där emellan är egentligen lika stort som från dem till de som spelar med rabatt från utlandet. Och jag hör ingen som säger att "det är väl helt okej för nuvarande avtal/regler tillåter det". Ser inte skillnaden faktiskt. Även om det skulle ha förekommit korruption när gällande usla avtal skrevs spelar det ingen roll. Det är förutsättningarna nu och det är bara att acceptera läget eller lägga ner liret. Vi har inte möjlighet att spela till rabatt. Korkade spelare har precis lika liten möjlighet att spela mer eller mindre optimerade system (spelare som är för lata för att lära sig räknar jag inte in, de får ju skylla sig själva).

Har lagt in hela årets V6-data nu och försökt resonera mig fram till en uppräkningsfaktor för att likställa utdelningen i jackpottomgångar med den eventuella utdelningen om en vanlig omgång varit jackpottförstärkt, men gick bet och drog till med en som jag tror är i lite underkant: 1,5. Om en vanlig omgång ligger på 6mkr i omsättning och vi räknar in spelavdraget och vad som går in i V6-potten så landar vi på ca 6*0,65*0,4=1,56mkr och så har vi lite V6-spel så vi räknar upp det 1,1 så har vi ca 1,7mkr att dela på. Om det rullar vidare pott från föregående omgång är det ca 1,5mkr som går vidare (vi ska ju räkna 4-rättspotten här som det oftast är jackpott på och så räknar vi lite lågt). I nästa omgång har vi då normala 1,7mkr+1,5mkr+kanske ytterligare 100kkr eftersom det är typiskt är mer V6-spel här än vid en normal omgång. Då blir det 2,3mkr jämfört med 1,56mkr vid normal omgång trots lika mycket pengar in i omgångarna. En uppräkning på ca 1,5 blir det då. Betänker man att det förmodligen är sämre konkurrens om potten i en vanlig omgång än i jackpottomgång tänker jag mig att 1,5 är lite försiktigt räknat.

Tror inte jag räknat bort mig helt totalt, men kan någon vänlig själ bekräfta att mina röriga tankar ser någorlunda vettiga ut?

För övrigt vore jag tacksam om någon hade statistik på lopptyperna under V6-året 2014 (ex det avgjordes X lopp med förutsättningarna varmblod/volt/medeldistans och Y lopp med varmblod/volt/kort distans). Tror jag skulle kunna dra några givande slutsatser då.

Senast redigerad av putte64 den 2015-02-18 klockan 04:18.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat