Tar du reda på hur många fler som spelar V6 vid jackpot så kan du enkelt fixa din konstant.
Hur mycket mer pengar som finns i potten i genomsnitt vet du redan.
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Nu har jag sovit väldigt lite och jobbat rätt mycket senaste dygnet men jag tror att vi pratar om varandra lite. Att det inte finns någon "sann" konstant att ranka upp med är ju såklart rätt. Det man får nöja sig med är en schablon som kan appliceras på alla omgångar. Det jag vill ha för att uttrycka mig i klartext är:
En omräkningsfaktor för att kunna jämföra V6-utdelningar i jackpottförstärkta omgångar med icke jackpottstärkta omgångar, alltså en som räknar upp så alla vinstutfall är jackpottkryddade. Detta för att jag enbart kommer spela V6 och det enbart i jackpottomgångar. Struntar jag i det här och enbart studerar jackpottstärkta omgångar får jag för litet urval tycker jag.
Det jag får ut av detta (vad det nu blir) får man såklart ta med en liten nypa salt med tanke på att spelmönstret är lite annorlunda under jackpottomgångar, men att göra en eventuell justering för att korrigera för sånt blir ganska invecklat och kan snarare öka felmarginalen istället för att minska den så det lämnar jag nog därhän.
Tack för alla svar, ska försöka läsa igenom och förhoppningsvis förstå bättre senare ikväll efter en välbehövlig tupplur 
|