Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-17, 12:08   #124
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag räknar alltid på V6 (i exemplen jag visade var det dock v64). Klart man måste justera för jackpott, annars kan jag ju inte göra korrekta jämförelser och slutsatser om lönsamhet för olika uppställda krav?

Är nog bäst att leta upp ett antal omgångar som ser mycket lika ut i rankmönster, total rankprocent och storlek på de favoriter som infriat. Hittar man 10 såna och kan få dem någorlunda på samma nivå med en fast uppräkning så är man nog tillräckligt nära den "sanna" konstantern.
Jag har inte hittat någon bra generell omräknare för jackpot. Den varierar mycket, vilket beror på att tillfällena när det blir jackpot varierar en hel del. T.ex blir det ibland dubbeljackpot, ibland rullar jackpotten flera dagar i följd, söndagar har mycket högre omsättning generellt sett jämfört med andra dagar och i synnerhet fredagar.

Däremot så är det jackpot ungefär var tredje omgång på V64 i snitt. Spelar man bara V6 fyller man ytterst sällan på jackpotten, utan man tar bara del av den. Jag ser det som en "rakeback" som sänker spelavdraget över hela linjen oavsett utdelningens nivå. Det blir naturligtvis ett ännu bättre ekonomiskt utfall om man bara spelar när det är jackpot.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat