Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-16, 09:15   #75
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror ju att man skall försöka ställa in sitt spelande så att man ändå på en horisont om 1-2 år går runt. Med längre horisont är risken väldigt stor att spelreglerna förändras innan man kommit runt och skall summera. ATG har ju bara de senaste åren infört kupongbegränsningar, och tagit bort V7-alternativet på V75. Onsdagarna har ju också stuvats om i grunden med helt ny spelform, Xpress och delade omgångar. Man tenderar också att införa fler och fler extra V75-omgångar.
Bra synpunkt kring att man inte kan ta spelreglerna för givet. Men att aldrig spela överspelade rader gäller oavsett spelets regler.

Jag gick plus 25%-240% varje år på travet mellan 1995-2004, med en turlig miljonvinst toppåret. Vinnarspel och DD var huvudspel. Sen fastnade jag i pokerträsket och travet gick allt sämre. Nu har mina fördelar från den tiden försvunnit med lopparkivet och bättre info till allmänheten om framförallt skor. Förr kunde utrustningsinfo ge mig överodds som jag aldrig kan få längre.

Det jag känner ifrån mina bekanta som spelar riktigt hårt är att det blivit allt vanligare att släppa högvinster och fokusera mer på att spela lättfunna rader många gånger. Jag vet inte om det är generaliserbart eller bara bland mina vänner. Men detta var ett beteende som knappt fanns för 15-20 år sen utöver helt givna favoritomgångar såsom kval till unghästlopp.

Är det någon mer som ser denna utveckling? Borde påverka spelstrategier i så fall?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat