Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-15, 20:51   #70
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Att reducera eller inte. V6 eller inte beror givetvis på hur grundsystemet ser
ut. Jag reducerar även då jag spelar matematiskt och låter bli att strecka
2-3 favoriter på det inlämnade 24:- V75-systemet.

Mvh Ulf-Eddie
Är Mr Hyde på torken och Dr Jekyll styr spakarna idag? Oavsett orsak trevligt att det går att läsa det du skriver för en gångs skull och att det därtill är vettiga resonemang du för.

Det där är ju faktiskt en form av enkel reducering man kan göra även om man skulle stå på ombudet och lämna in. Blir lite mer grovhugget eftersom man bestämmer vilka favoriter som inte ska vinna istället för att sätta en maxgräns för favoriterna, men samtidigt styr man enkelt och kategoriskt bort från de allra sämsta raderna (de där en kraftigt övervärderad favorit vinner). Så brukar jag göra när jag lämnar in ett system i butiken, och därtill låter jag bli att strecka flera av de betrodda i ett lopp där det "ska skrälla".

Nu kommer vi något off topic, men det spelare egentligen bör lära sig innan de börjar grotta ner sig i reduceringsprogram/problematik är att en spik på en andrahandare är så fantastiskt mycket bättre än en spik på en favorit. Inom vissa gränser givetvis, men som en generell förhållningsregel. Men det är väl tur för oss lite mer pålästa spelare att de flesta småspelare regelmässigt markerar tre spikar varje lördag och att samtliga är favoriter och som regel stora favoriter därtill.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat