Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Jag har reducerat system emellanåt sedan mer än 30 år tillbaka, så jag vet hur man kan lägga upp det, men jag anser ändå inte att det är någon vits. Jag reducerar V86, men då kostar det 300 spänn, och det tycker jag är nedre gränsen för att reducera V86 och V75.
|
Jag försökte att visa på två mycket enkla krav, som också småspelare kan använda, för att spela reducerat och få mer för pengarna. Krav som inte kräver rankande eller indelning i grupper. Krav som sorterar bort många rader som ger jackpot, men ger chans på rimliga pengar. Även förra veckan var det en omgång där det gick att med ett ganska litet reducerat system plocka hem potten utan att ha några andra idéer än att gå efter strecklistan, och klura på i vilket lopp det skulle skrälla.
Total vinst på två veckor har varit runt 55.000kr som verkliga småspelare har kunnat vara med och slåss om, utan att vara någon överdängare på att ranka hästar. Det är rätt bra pengar när man spelar för en hundring.
Naturligtvis är det så att om man har en del egna idéer och vågar ta bort en streckfavorit eller en andrahandare för att istället sätta strecket på någon längre ned så har man kopplat ett bra grepp om det slår in. Jag kan också hålla med dig om att man med små system behöver mycket tur. Spelar man för mer pengar behöver man inte lika mycket tur för att det skall slå in.
Jag försökte också visa att det trots en ganska liten insats går att få många kuponger, som det ändå finns mening och eftertanke bakom. Riktigt stora spelare kan ju inte spela reducerat optimalt hos ATG, de slår i taket för kupongbegränsningen.