Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Jag har reducerat system emellanåt sedan mer än 30 år tillbaka, så jag vet hur man kan lägga upp det, men jag anser ändå inte att det är någon vits. Jag reducerar V86, men då kostar det 300 spänn, och det tycker jag är nedre gränsen för att reducera V86 och V75.
|
Du "tycker" och "anser" inte att det är bra att ha större vinstchans till samma insats? Menar du det, eller att de pengar du sparar inte är värda tiden det tar att göra reduceringen?
En viktig sak som flera redan varit inne på här är att inte trassla ihop krav som hör ihop med ens egna rank med "statistiska krav", det blir lätt pannkaka då man får ett helt annat system än man tänkt sig och man får med rader man inte alls tänkt sig och vice versa. Det enklaste enligt min erfarenhet är att sätta vettiga statistiska krav från början (kan nästan köra samma varje gång, 2-3 streckfavoriter och 1-2 rankad 6 eller lägre på V7 t ex beroende på målvinst och vilken varians man klarar), och sen lägga en ram så stor man kan för plånboken. Finns det sen en favorit man inte tror på är det bara att låta bli att plocka med den, just dåliga favoriter är det allra mest givande att skrota för där ligger ju de allra sämsta raderna (om man nu är bra på att hitta dåliga favoriter alltså).