Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-15, 13:44   #19
whaton

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
De vanligaste reduceringsmetoderna är alla i princip bara varianter och sammansättningar av den enklaste metoden. Dvs U-system.

Beroende på hur många hästar du har med i varje grupp så låter din ram rimlig.

Det finns dock en del saker att tänka på.

Ex.
Tar du med lågprocentare i B-gruppen?
Hur stor del av A-hästarna är favoriter?

Det är nämligen skillnad på "vanliga krav" och de statistiska kraven som Viroid delat med sig av. Statistik-kraven bygger på hur spelarkollektivet rankar hästarna och då gäller det att lämna in sent och vara slavisk när man ställer in kraven för att man ska få önskad effekt och resultat.

"Vanlig rank" eller "Egen rank" är ju något helt annat. Där är de personliga krav ( t e x ABC krav ) man ställer upp egentligen bara en förlängning av det "vanliga tippandet" där man väljer vilka hästar man ska ta med överhuvudtaget och vilken tyngd dessa ska få i systemet.

Här finns det utrymme för att både excellera och att sumpa hela skiten så att säga.
A-hästarna kan va allt från 1% till 80% då jag brukar singla vad ja tycker är bästa spiken i omgången men dom andra två A-hästarna brukar bli mina två bästa drag i omgången så dom kan ha vilken % som helst. B-hästar där följer ja lite hur streckfördelningen ser ut men det händer att ja rankar upp nån lågt rankad häst även där. men känns som svenska folket har rätt bra koll men en andra handare till 25% ja inte tror på tar ja hellre väck från systemet än rankar ner den som c häst då det känns som systemet tappar slag kraft. har spelat på hästar i många år med bladad framgång men och anser mig ha rätt bra koll på hästarna men inte på jockersystem riktigt än
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat