Citat:
Ursprungligen postat av Slurf
Kommer en ung autistisk mans besatthet av att i efterhand dokumentera varenda avsnitt att bingolotto att leda till några större framsteg för mänskligheten? Nej, förmodligen inte. Men det sprider glädje till människor som tycker att det är roligt och han själv får uppenbarligen ut någonting av det.
http://bingolottowiki.se/index.php/Huvudsida
Kommer bokföringen av Glenn Strömbergs spel att medföra någon viktig och bestående kunskap som potentiellt sett kan förändra någons liv? Nej, förmodligen inte.
Jag personligen finner det väldigt intressant och tycker att det är kul att människor tar sig tiden att bokföra spelen. Bara för att man själv inte är vetgirig som person så betyder det inte att det är en bra idé att gå runt och ifrågasätta nödvändigheten i det som intresserar andra människor. Att bokföra några spel då och då tar heller ingen större tid i anspråk.
Att Glenn kommer att gå back var det väl inget tvivel om, det som är intressant är att se om han lyckas hålla en ROI över 95%. Visar han upp en ROI på 97% efter ett stort antal spel så är det ju faktiskt möjligt att han skulle vara B/E eller svagt vinnande om han hade bemödat sig med att spela till marknadshögsta.
|
Spot on, Slurf!
Kan addera att den analytiska delen av spelandet (backspegeln) är om inte annat ett bra verktyg för en själv. Nu är det som sagt inte värst mycket jobb jag lägger ned, matar in matcherna, tipstecken och rättar sedan. Resten tar Excel hand om.
Jag passerade just 35000 bokförda spel själv för nån vecka sedan, det Excelbladet har varit ovärderligt genom åren. Det har framförallt inneburit färre dåliga spel ochfler bättre. Det har gett ett kvitto på egna värderingar, talat om vilka ligor jag är bäst eller sämst på. Likaså vilka bookies som varit bra resp. dåliga på desamma osv. Numera är den sistnämnda biten borta då de få bookies jag spelar hos har marknadsstyrda odds.