Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-16, 20:23   #26
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25035

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Provade en mock draft och såg att det fanns flera olika drafts.. Är det snakedraft vi kommer köra eller någon annan?
Det finns snake där man väljer spelare i tur ordning hela vägen eller auction där man får en fiktiv spelarbudget som man sen ska fördela genom budgivning på varje spelare.

Inget är spikat vilken vi ska köra utan vi får komma överens om vilken modell vi vill köra efter. Vi har alltid kört auction i NBA vilket är lite mer komplicerat eftersom det är svårt att uppskatta värdet på varje spelare och sen kommer ju Arch alltid trissa upp priserna på varenda spelare man är sugen på.

I snake så är det mer utstakat hur man väljer beroende på vilket nummer i draftordningen man blir tillottad. Får man pick nr 1 så finns det inte jättemånga spelare att välja på utan man lär ta nån av dom bästa.

I auction så får man nominera vilken spelare man vill till budgivningsrundan när det är ens tur så man behöver inte nödvändigtvis buda om dom bästa spelarna först. Eddie kommer typ nominera Baron Davis som nr2 och Vlad kommer buda på, då börjar folk i draften undra om dom har nån info om att han ska göra comeback och så slutar det hela med att jag tog honom för 10% av min auctionkassa bara för han var en skön snubbe när han lirade. Så i auction kan man ju trissa upp priserna och försöka luras lite mer vilket kan vara kul.

Men blir vi många "rookies" så får ju dom säga vad som känns bäst, för min del funkar vilket som. Snake är ju den enklare varianten men dock inte lika rolig eftersom det kan hända mer i auction och med auction får man ju höra Eddies favorit line "SOLD" så det ekar i skallen flera dagar efteråt.

Ja ok, det var dom mindre lagen som var det dåliga med fjolåret. Ja men då kör vi lite större lineups i år då och en IR plats kan ju vara smidigt också.

Arch får gärna styra upp ligan med alla regler och inbjudningar, jag tror han kan det bäst. Kanske bara är att köra vidare på Espn från ifjol och bjuda in dom nya? Jag kan va co-commish och hjälpa till om det blir mycket sen när vi är igång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrHansson (+25), eddieh (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat