Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-09, 10:54  
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du får nöja dig med att lägga ut det här.
Nja, men det handlade mest om att media bara häller bensin på brasan och får pöbeln att tro att allt är så jävla korrumperat. Att det är mediadrevets okunnighet som sänker sportens trovärdighet, inte faktisk korruption. De släppte mest igenom inlägg som typ; "Jag har en kompis som blev erbjuden pengar" osv... och där siffrorna som nämndes i inläggen tydligt var way-off line.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Nästa program kommer dom yra om 30k ska räcka per spelare. Dvs typ en månadslön. Det ger 120k vilket låter lågt. Men den typen av kostnader måste gälla div 2-3 och då är det inte lätt att vinna 400-500 för att göra det lönsamt.
Såvida Asien eller att matchen finns på stryket . Svårt att förstå om spelare i div1 skulle sälja sig så billigt.
I början av millenniet så spelades en kvalmatch till Div. 2 där favvon vunnit hemmamatchen med klara siffror och regelrätt blev knapp underdog i returen när oddsen släpptes. De behövde ju inte vinna! Några rätt kända storspelare fick för sig att de skulle spela hemmalaget och som grädde på moset, köpa en försvarare i bortalaget. Dragan (påhittat namn), var med på noterna och ville ha 40 laxar för fixen. Betalning utgår ju bara om resultatet blir det förväntade och även om spelarna tyckte priset var aningen högt så tog de budet. Sen skulle det liras! Givetvis var de tvungna att låna en massa spelkonton för att få in tillräckligt med deg att täcka omkostnaderna och göra en slant dessutom. Jag vet inte exakt hur mycket de fick in men jag gissar på runt 150000 till ett snittodds som vida understeg öppningsoddset. Men en fix är en fix och alla vinster är vinster resonerade dessa vanligtvis oddsmedvetna herrar.

Matchen hann inte mycket mer än börja förrän bortalaget (Dragans gäng) dundrade in 0-1! Storspelarna hade en rapportör på plats (som inte var inblandad i fixen) som ringde med jämna mellanrum för att referera matchutvecklingen. Han rapporterade att bortalaget hade full kontroll på matchen men också att de hade en back som betedde sig jävligt underligt. Lämnade stora luckor bakom sig, tappade markering konsekvent och orsakade totalt omotiverade frisparkar. Ju längre matchen förflöt desto mer desperat blev Dragan. Efter runt 30 min. totalkapade han en motståndarforward innanför straffområdet i hopp om att orsaka en straff. Otroligt nog friade domaren och Dragan började se den där betalda semesterresan flyga åt helvete. Men han gav sig inte, strax innan paus kopplade han ett omvänt livtag på en motspelare och drämde denne i backen mitt framför ögonen på domaren! Straff såklart, gult kort likaså.

Ridå igen, straffmiss! Straffläggaren krutade på för kung och fosterland över ribban och bollen försvann nära nog ut i omloppsbana! Sen var det kört för stackars Dragan, han hann inte mer än ut i omklädningsrummet i pausen förrän coachen meddelade att han skulle bli utbytt. Jag minns inte slutresultatet men hemmalaget vann iaf inte och storlirarna satt där 150 laxar fattigare!

Sensmoralen är att det är fan inte lätt att rigga fotbollsmatcher oavsett. Jag vet att delar av dem som riggade Boltic-grejen köpte 4 spelare i en Allsvensk match 1993. Matchen betydde ingenting för något av lagen och det var i slutomgångarna så ingen skada skedd typ. Matchen har beskrivits av en av spelarna på planen som den märkligaste fotbollsmatch han medverkat i. Klart underläge för storfavoriten i paus efter ett par katastrofala försvarstavlor, vändning i 2:a halvlek och torsk på riggen. Den gången kostade det runt 2,5 millar...
saman (+2), smak (+5), boored (+10), eklund81 (+5), Bettingamatoren (+10), Stooges (+20)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat