Sverige ano 2014, nog fan borde vi väl ha en tråd om tiggeri, dom flesta av hos speltorskar lär ju förr eller senare hamna utanför bolaget med starbucksmuggen.
Jag börjar och bidrar med den här artiklen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19664085.ab
Någon mer än jag som misstänker att "dagens hjältinna" gick på en snyfthistoria och blev blåst?
En snabbgoogling visar att flyg Malmö-Budapest går loss på 509:- så lär vara det billigaste sättet att transportera sig på.
Frågan är dock, borde han inte ha lyckats dra ihop dom pengarna på tiggeriet?
Och sen det brutna benet:
Citat:
Efter 10 minuters tänkande kom jag på att det är denna man jag brukar se sittandes utanför Willys med ett tomt glas, alltså är han hemlös tiggare.
|
Citat:
Samtidigt så visar han sitt brutna sydda ben och säger att det var någon som kört över honom när han satt och teg.
|
Hur fan gick det till? Har dom drive-in på willys?
Men om vi nu utgår från att det stämmer:
Citat:
Han sa högt att han önska att han haft pengar så han kunde betala en ny biljett pga att han hade en operation den 18e oktober för sitt brutna ben och han måste vara där till dess.
|
Borde det inte varit bättre med ambulanstransport direkt efter överkörningen till ett svenskt sjukhus, eller är verkligen svensk sjukvård så jävla dålig nuförtiden att man hellre drar på det någon vecka och fixar till det nere i Rumänien istället?