Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-01, 15:33   #2
apekatt66

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anonym50001 Visa inlägg
1. Jag har uppfattat det som att det för mig som svensk är skattefritt när jag spelar på den engelska oddsbörsen på Betfair. Är det korrekt?
Korrekt, så länge Betfair har sin licens inom EU.
Citat:
Ursprungligen postat av anonym50001 Visa inlägg
2. Jag misstänker att jag kanske behöver skatta för spelvinster som sker mot den australienska oddsbörsen på Betfair. ”The Tasmanian Gaming Commission” (TGC) reglerar den tasmanska spelmarknaden och har beviljat en licens för Betfair Pty att erbjuda australiska spelmarknader under reglerade former. Behöver jag skatta för spelvinster på den australienska oddsbörsen? Följdfrågor nedan om det är korrekt antaget.
  • a. Beskattas jag enligt BF P & L för min australienska plånbok?
  • b. Beskattas jag per avgjord marknad? Vill minnas att jag förut har läst att pokerspelare skulle behöva skatta per vunnen pott för att dra en parallell. Detta gör ju situationen extremt ohållbar och jag får då helt enkelt sluta spela på den australienska oddsbörsen i detta fall.
  • c. Finns det något fall i Sverige där spelare har beskattats för vinster på en speloddsbörs, eller pokervinster för den delen?
Jag är en av de lyckliga som åkte på att skatta för min pokervinster(var några hundra som torskade pga en idiot på ett känt pokerforum). Det jag fick skatta på var nettouttaget under ett kalenderår på icke-eu siter. Alltså inte per pott.