Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon
Detta är möjligen sant om man sitter manuellt och numbercrunchar sina odds, men har ringa eller ingen betydelse om modellen redan är byggd och det enda man gör är att mata in oddset i sitt excelsheet och ut kommer spelvärdet. Dessutom, gäller inte självförtroendefrågan i lika hög grad för flatbet? Frågan blir då inte hur mycket man ska spela, utan om.
Det är självklart inte fel på något sätt fel att flatbetta, dock är Kelly mer optimalt för en maximerad tillväxt. Jag vill påpeka att Kellydiskussionen i den här tråden inte har så mycket med trådskaparen att göra utan uppstod som följd av en kommentar på sidan 1. Tror inte någon här förespråkar att en total färsking ska börja gå bananas med Kelly.
|
Jag spelar inte enligt en strikt modell, mkt därför jag föredrar flat. Bygger spel på olika variabler beroende på match och lag.
Tycker inte självförtroendefrågan blir lika problematisk med flat. Då jag går efter devisen att det är lättare att se om ett spel har värde eller ej, än att se det exakta värdet.