Citat:
Ursprungligen postat av makann
Har tänkt om ska nog ha som mål att få ihop 10t och börja med bet från mini 30kr då jag kommer spela hos betfair som har lägsta på 30kr de kommer ligga på runt 3% av rullen varje spel och de måste väl va helt okej? samtidigt som jag för en speldagbok på "Speldagboken"
|
1. Helt rätt att spela minimibeloppet. Men skippa vinstmål. Det tar en evighet att nå någonstans med minimiinsatser. Ha som mål att gå med vinst överhuvudtaget. Gör du det har du förhoppningsvis hittat en vinnande strategi och kan därefter höja insatsen.
2. Spela med lika insatser (flatbetting). Allt annat är överkurs och för de flesta spelare, även "proffsen", en källa till strul.
3. Betfair är helt rätt. Det var det för mig i alla fall. Spelar du favoriter? Går du inte med vinst kan det vara läge att göra tvärtom. Boka favoriter som ger för dåligt odds.
BroderH efterlyste vinnande strategier från verkligheten. Här är två specialare som båda följer den spelpsykologiska grundprincipen "spela emot flocken". Flocken vill spela. Ofta samma spel och det sänker oddset. Boka de spelen.
A: Spela på golfturneringar hos Betfair. Det är ofta 156 deltagare och 155 av dem vinner inte.
Boka spelare som inte vinner. Gärna live. Lägg, t ex, ett odds innan ett par 5-hål och hoppas spelaren du vill boka gör en birdie. Bra chans att du kan boka ett spel till lågt odds.
B: Livebetting på fotboll hos Betfair. I matcher med låg omsättning är ofta oddset på det aktuella resultatet för lågt i matchens slutskede. Det fåtal spelare som är inne och spelar har ofta/oftast (inte alltid) tryckt ner aktuellt resultat. Som exempel kan oddset för kryss i en mållös match kanske stå i 1,37 efter 80 minuter, när ett rimligt odds vore över 1,40.
Boka spel på aktuellt resultat i de matcherna.
Matcher med högre omsättning har oftast mer "korrekta" odds.
Finns massor med "hemliga gömställen" i spelvärlden.
God tur med att hitta er nisch!