Ämne: Val - 2014
Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-18, 12:21   #494
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
OAIK:s buss slogs sönder
SPORTEN i dag 08:06 | Uppdaterad i dag 08:17

Oskarshamns AIK vann en turbulent semifinal i smålandscupen mot SUFstar. Efteråt vandaliserades lagets buss.

Två sönderslagna rutor och stora bucklor på främre delen av bussen blev resultatet.

Oskarshamns AIK:s tränare Henrik Larsson var omskakad efter semifinalrysaren mot Växjö-laget SUFstar. Inte enbart för att matchen blev en rysare där OAIK till slut vann efter straffar. Det var en hel del upplevelser kring matchen som störde.
– Vi blev jätteväl omhändertagna när vi kom, men sedan klarar de inte av matcharrangemanget, säger Larsson.
– Publiken sprang in på planen och firade med laget när det blev mål. Det sprang folk vid vår avbytarbänk och det var en hetsig stämning. Det kändes nästan surrealistiskt.

Inför straffläggningen uppfattade OAIK-tränaren stämningen som så hätsk att han övervägde att ta sitt lag av planen.
– Det hela höll på att eskalera. Deras ledare och tränare var ganska heta. Jag kände tidigt att det var bara att hålla sig jättelugn, jag sa inte ”halv sju”. Jag sa till grabbarna i halvtid att vad ni än gör så ta det lugnt, vi höll nästan igen i närkamperna. Vi sa till domaren inför straffläggningen att kunde han inte få bort folk från målet så lämnar vi planen och avbryter matchen.

Straffläggningen kunde dock avgöras och OAIK slog samtliga fem straffar i mål och vann. När de skulle åka hem så upptäckte de att bussen vandaliserats.
– De hade slängt sten genom rutorna och det var bucklor på bussen.

Odyle Kjellin, på Fårbobuss i Oskarshamn, som ansvarar för körandet av Oskarshamns AIK:s och många andra idrottsklubbars resor var nedstämd på onsdagen.
– Verkligen jättetråkigt det som hände. Det här har aldrig hänt oss tidigare. Jag vet inte exakt vad det här kommer kosta, men det rör sig om belopp kring 40 000-50 000 kronor.

Skadegörelsen på bussen är polisanmäld och Oskarshamns AIK kommer att skriva en rapport till Smålands fotbollförbund om hur de upplevde allt kring matchen.
Vilka är då dessa Sufstars fc? http://www.fcsufstar.com/index.php/2011-12-26-19-44-58

Citat:
Droger
Sufstars fc accepterar inte att det förekommer droger så som narkotika, alkohol, tobak,khatt eller dopingpreparat när barn och ungdomar deltar i föreningens aktiviteter
Bara inte ungarna är där så är det okey att tugga på

Tack Thoralf för grävet. http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/...t/#kommentarer
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat