Citat:
Ursprungligen postat av patz
Dock så slåss ju Sevilla om 4.e platsen i ligan och Atl. Madrid kan tjäna på att Sevilla kommer 4.a i ligan eftersom dom får en europaspelsplats då. Detta är för att Sevilla och Atletico är i spanska cup finalen där vinnaren får en europaspelsplats. Blir Sevilla 4.a i ligan så är dom redan garanterade en plats ut i europa vilket leder till att Atletico isf. är garanterade en plats också, även om dom förlorar i cupfinalen. Sen kan man ju fråga sig om Atletico spelarna tänker så långt när dom väl står på planen.
Vet inte om jag lyckades förklara okej, blev lite rörigt.
|
Jo det vet jag också, dock tror jag ju inte att Atletico kommer att gå in och förlora matchen rakt av. Får dom ett läge så nog tror jag dom kommer försöka.
Det mesta talar ju för Sevilla men det i sig innebär ju inte att vi få se en skräll, sådana här matcher har det spelats tidigare och alla har spelat favoriten då denna har så mycket att spela för och det andra laget vill inte vinna, ska inte vinna och så vidare och det har slutat med en skräll.
Avvaktar dock tills man vet hur laget blir. Men en unit kan det vara värt men risk för att förlora den. En intressant match att följa på tv:n blir det ju i alla fall.