Citat:
Ursprungligen postat av Cc
Nope, inga frågor! Jag fattar nu!
Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande självkännedom, överdriva självkänsla, överskattade självbild, sitt stora behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati.
Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen:
1.)Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga meriter).
2.)Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.
3.)Tror sig vara "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).
4.)Kräver stor beundran.
5.)Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på egna förväntningar.
6.)Är manipulativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.
7.)Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.
8.)Är ofta avundsjuk på andra eller tror sig vara föremål för avundsjuka från andra.
9.)Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.
Bara att bocka av...
|
Så inget svar om det jag skrev ovan. Ovanligt. Istället kommer en förlöjligande utläggning om att jag vore narcissist bara för att jag motsätter det du skrivit om en del saker.
Då är det snarare du som uppvisar sjuka tendenser till narcissism. Allvarligt, vad är ditt problem? Ha en diskussion och svara på frågorna och påståendena som en normal människa? Du är ute efter att förlöjliga din meningsmotståndare för att få sympati. Väldigt bildat.
Trodde du att jag skulle ta åt mig av det där när du inte ens tillnärmelsevis har en aning om hur jag är som person? Hade folk i min närhet IRL sett detta skulle de skratta och undra vad fan det är frågan om. Så långt från min personlighet så det är löjligt.
Jag vill ha svar på frågan varför du anser att man måste vara bättre än oddssättarna. Det har du inte svarat på på flera inlägg nu. Kom igen