Ämne: Twitter
Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-08, 06:19   #27
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Bara det att du säger flertalet gånger här på forumet att "man måste vara bättre än oddssättarna gällande kunskap och värdering för att vara vinnande i Asien + Pinnen" påvisar att du är old school. Det är ju i dessa dagar ett helt absurt påstående som du ändå ofta envisas med att använda. Det enda man behöver vara är att vara bättre påläst än de flesta som spelar på den givna marknaden.

Därav, har du mer kunskap än absoluta merparten så kommer du vara vinnande. Inte svårare än så, och därav är det inte särskilt svårt att vara vinnande.

Jag står fast vid att jag tycker du är verklighetsfrånvänd, old school, besserwisser (inte nödvändigtvis negativt, gillar de som är kunniga). Frågor?
Nope, inga frågor! Jag fattar nu!

Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande självkännedom, överdriva självkänsla, överskattade självbild, sitt stora behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati.

Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen:

1.)Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga meriter).

2.)Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.

3.)Tror sig vara "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).

4.)Kräver stor beundran.

5.)Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på egna förväntningar.

6.)Är manipulativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.

7.)Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.

8.)Är ofta avundsjuk på andra eller tror sig vara föremål för avundsjuka från andra.

9.)Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.

Bara att bocka av...