Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-29, 23:43   #89
papak

papaks avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2329
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Självmål? Haha, va?

Du har nog missförstått mig helt. Jag syftade på det Mourinho gjorde mot Zlatan/Pep efter att Motta blivit utvisad i första halvlek. Han har inte ens tillträde att vara där han befann sig. Följande taget från wikipedia;

"Det tekniska området, är ett fotbollsbegrepp som avser det område där ersättare, dvs de spelare som finns uppsatta på spelarförteckningen men som inte spelar, samt ledare skall befinna sig inom under en match. Det tekniska området sträcker sig en meter ut från vardera sidan av bänken, är minst 8 meter brett, och är placerat en meter från sidlinjen. De som befinner sig inom det tekniska området skall enligt spelreglerna bete sig på ett ansvarsfullt sätt. Spelare inom det tekniska området kan varnas och utvisas enligt samma mönster som spelarna på plan. Ledare kan inte utvisas men istället avvisas utifall att de missköter sig. Exempelvis får maximalt en ledare stå inom tekniska området och bara delvis stå framme vid linjen och coacha sitt lag."

Med andra ord skulle inte bara Motta utan även Mourinho försvinna redan i första halvlek till Barcelonas favör. Vad det hade fått för konsekvenser går även det att diskutera i all oändlighet. Hursomhelst, hela världen fick se en annan sida av honom igår... en mycket dålig sådan.
Ahh som jag skrev så antog jag fel på vilken situation du syftade på. Bröt han mot reglerna så ska han såklart straffas men jag vill inte spekulera i hur
matchbilden hade sett ut då, nog med spekulationer ändå... (tycker domarnivån överlag höll rätt dålig nivå och det här gick åt båda hållen).

Citat:
Ursprungligen postat av Malderiss Visa inlägg
Är du dum i huvudet eller?

Muntari upphävde för fan offsiden på Piques mål, helt klart.
Militos fuskmål tog Inter vidare, men det fuskas ju mycket i Italien, det vet ju alla :P

Jävla skitliga, England ftw.
Anti-fotbollen segrade igår.

Gula kortet på Motta är solklart även om Busquets överdriver, handen har inget där och göra.
Jävligt tråkig final att se, ska nog skita it.
Håll dina kommentarer på en högre nivå och helst utan personliga påhopp, tack. Anti-fotbollen segrade igår? Så Inter spelar hockey eller någon annan valfri sport, det visste jag inte jag som trodde jag kollade på en fotbollsmatch igår. Piques och Militos mål var båda offside, enligt mig din åsikt r att det inte var det då lämnar vi det där. Att du inte vill se finalen är ditt beslut och eventuellt din förlust...
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat