Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-02, 06:14   #10
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Du som är en erfaren oddssättare, hur lätt är det för dig att "slå" bookies i Asien? Alltså, vad ligger din ROI på ungefär. Utan limits i Asien och med din kunskap föreställer jag mig att du kan dra in hundratusentals kronor per år.

Kan du med lätthet slå Pinnacle?
Ingenting är "lätt" när det gäller att vinna på sportspel över tid. Men med hårt arbete ökar givetvis chansen. Man får komma ihåg att 3-5% gör break even eller bättre hos online bookies. Det är ännu färre hos Asiaterna då möjligheterna till 3-vägsspel är färre och "edgesporter" som ex. Handboll eller skidskytte inte finns på programmet. För min egen del så har jag bäst hit-rate i början resp. i slutet av säsongerna, vill tro att det är en funktion av det arbete jag lägger ned på försäsongen i kombination med lång erfarenhet av de ligor jag jobbar med.

Pinnacle är inte bättre än någon annan som erbjuder AHcp. De följer marknaden precis som alla andra. Gör en fel så gör alla fel. Oddsen är marknadsstyrda idag, inte värderingsstyrda. Man försöker sträva efter en nivå där man får sälja båda sidor av ett objekt. Så var det inte alltid för 10-15 år sedan. Då hade alla online-bolag egna oddssättare, somliga bra och somliga urusla. Vakna killar som Wagner utnyttjade de här oddsdiffarna till sin fördel och gjorde fina pengar över tid utan att direkt lägga ned jobb på värdering. Det skötte hans referensbookie åt honom.

Vad gäller ROI%, insatsnivåer eller spelkassa så är det inget jag skyltar med offentligt. Men både antalet spel och ROI% har sjunkit efter hand. Däremot har insatsnivåerna ökat och nettot är bra nog. Mina bästa siffror någonsin var 2002 då jag la 2862 spel med en återbetalning på 118,78%. Det kommer aldrig att kunna hända igen.
Migge (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat