Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-01, 14:43   #8
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jokehim Visa inlägg
Har du några siffror på skulder för de olika klubbarna och hur använder du dig av detta i dina värderingar? Du touchar lite på det i ditt inlägg men går det att utveckla?

Lägger all min tid på att söka spel i tennisen med hyfsat resultat men skulle vara lite skoj att sjunka ner i t.ex. League One också. Ger man odds på specialspel som hörnor och varningar också på en bredare front, dvs inte enbart på bookmakers där man limiteras rätt snabbt, i dessa ligor?
Vad gäller klubbekonomin så känns det inte som att det skall värderas in i en sportslig/matematisk värdering om det inte är så att en klubb är konkursfärdig och spelarna blir utan lön osv. På L1/L2-nivå så omsätts ju inte värst mycket pengar jämförelsevis. Gissningsvis omsätter antagligen AIK mer per år än de flesta klubbarna i L2 om inte alla.

Exakt vilka sidospel de olika nätbookies erbjuder har jag dålig koll på. Men jag vet att åtminstone Bet365 har massor även i de här ligorna. Det sägs att de har ändrat sin filosofi och det skall gå att spela för hyfsade summor utan risk att bli limiterad numera. Men det är bara vad jag hört och läst på forumen runt om i världen. Jag håller mig till Asian Hcp och totals företrädesvis och lägger spelen i Asien.