Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Men alla DD-spel är inte möjliga att genomföra som raket-spel utan att man spelar mot sig själv.
DD-potten sväljer väsentligt större insatser än vad vinnar-potterna gör. Dessutom är det inte helt otänkbart att en del spel som läggs i just DD-2 ( V75-7, V86-8, V64-6 ) är motspel lagda för att säkra upp delar av vinsten.
Det finns mycket som kan förskjuta vinnar-oddsen relativt mycket. Och man ska nog tänka sig för innan man drar några generella slutsatser av jämförelser mellan spelformer som omsätter så astronomiskt olika summor.
|
Ja, jag har inga problem att acceptera att det blir vissa skillnader i värderingen mellan olika spelformer. Men om skillnaderna blir mycket stora är det någon eller några som lastat in alldeles för mycket pengar i någon pott. Den som skall säkra vinsten på sin V64:a med hjälp av stora vinnarspel i sista avdelningen är ju ganska fel ute. Omsättningen för vinnarspelet i sista avdelningen är ju inte mer än en inte allt för stor V64-vinst. Det är betydligt bättre att försöka säkra den med DD-spel som vanligen omsätter nästan lika mycket som V64. Det behöver med andra ord inte vara DD-spelaren som värderat fel, jag ger mig på den punkten, men någonstans har det blivit fel.
Dessa fel är spelarna dåliga på att utnyttja, eftersom de tillåts förekomma hela tiden. Det finns inga programvaror idag som fångar upp det här och föreslår organiserat spel mot den som gjort en kraftigt annorlunda värdering. Idag när stora delar av spelarkollektivet är uppkopplade mot internet med kompetenta datorer och snabbt bredband borde det finnas en marknad för programvaror som detekterar sådana skillnader i värdering.