Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen
Ja, att de förlorade med 3-1 berodde främst på domaren. Att de sedan vann och var det överlägset bättre laget råder det knappast någon tvivel om. Men han frågade sig hur de kunde förlora med 3-1, och jag anser att det berodde på domaren. Antingen skulle de förlorat med 2-1, eller med 3-2, beroende på vilken domarmiss man vill släppa till.
|
Vid 3-2 antar jag du menar när Dani Alves slängde sig som om han blivit utskjuten som en kanonkula trots att Sneijder rörde honom knappt, vilket repriserna även klart och tydligt visar. Dessutom är det bara spekulationer och önsketänkande hur resultatet skulle stå sig om domaren dömt si och så. Sånt här händer (inte sett dig skriva något om Bayern Munchens offside mål mot Fiorentina tex?). Inter
krossade Barcelona taktiskt och förtjänade den här segern att degradera deras avancemang i turneringen hittills som "flyt" är att slänga bort all objektivitet åt skogen. Dessutom vill jag minnas att Barcelona hade också en hel del "flyt" i semifinalen mot Chelsea förra året, men det kanske du glömt?

Give and take...