Ett bidrag från en kollega!!!
Ett drag: 1:a på Luleå–Frej Täby.
Teckenfördelning i 10 tidningars tips: 2–0–8.
Dags för Frej att tappa poäng på bortaplan. Formstarka Luleå förlorar
inte. 1X-räcker.
Min idé i dag är IFK Luleå hemma mot Frej.
Kan tyckas vara märkligt att gå i mot Frej med denna tabellrad:
Frej 12 10 1 1 22-8 31 31 poäng på 12 matcher är RIKTIGT bra.
Men jag tycker att Frej inte varit lika bra på slutet och det beror på att skador har börjat störa.
Senast (seger 1–0 mot Sylvia) saknades Sebastian Söderberg, Jesper Stenberg, Ruben Åhman, Cristoffer Ericson och Pontus Silfwer.
Pontus Silfwer får väl anses som tyngsta avbräcket. I dag saknar man även mittfältskuggen Joakim Blomquist som är avstängd.
Med tanke på skadetrassel och avstängningen på Blomquist ser Frejs trupp allt tunnare ut. Det i ett läge när man ska spela en av sässens svåraste bortamatcher i Luleå.
IFK Luleå är å sin sida helt ordinarie!
Luleå har ett bra spel i sej och har en väldigt stark startelva när alla är friska & krya, vilket alltså är fallet i eftermiddag.
Luleå har en hel del kvalité inte minst i Ibrahim Kallay som är landslagsspelare i Sierra Leone och lär spela i Allsvenskan nästa sässe. Kanske säljs redan i sommar. Han är BRA!
Luleå fick bara 2–2 senast i derbyt mot Skellefteå, ett klart orättvist resultat sett till spelet då IFK spelade ut sina "grannar", men Skelle var ruskigt effektivt.
3,60 för denne etta på bet365 känns HYPER-intressant, men jag fegar och kör asien +0,5 till Luleå (samma spel som 1x) till 1,85. Tror icke Luleå förlorar den här matchen.
Lycka till!