Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Yeah yeah, ändrat från år till matcher! Wiseguy! 
|
Att generalisera på det sättet du gör angående Zlatans vara eller icke vara i matchen tycker jag ger en liten skev bild. Jag håller med om att utslaget på en säsong ska Zlatan vara en given start-elva i vilket lag som helst.
Men nu har han ju testat. Det fungerade inte alls mot Inter, han har fått två chanser mot sitt gamla lag nu, och har inte tagit/fått den.
Mitt intryck av Pep är att han ifrågasätter varje spelare i varje match. Och visst, har man hans trupp är det väl inga problem. Men att Zlatan ska spela bara för att han gör mycket mål tycker jag är att ta i. Detta är Barcas viktigaste match i år.
Att kolla målsnitt tycker inte jag har så mycket att göra med vem som ska spela en viss match eller inte. Henry har spelat och vunnit dessa matcher innan. Bojan är hungrig och snabb som få. Jag vet att han är Barcelona-til-death men jag kan inte förstå varför han inte går till ett lag där han kan vara och bli stjärnan.
Kolla bara på det Argentinska landslaget. Messi har ju inte alls gått så bra som väntat...