Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-27, 06:17   #1
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

28/4 20:45 Barcelona - Inter

Denna match ska bli underbar att se. Två av världens absolut bästa lag gör upp på en av världens mäktigaste arenor. Instinktivt tror jag att Barcelona går vidare.

I förra matchen lyckades Inter med att föa matchen ordentligt, de lyckades mer eller mindre helt med att stänga av Messi och hela mittbacklinjen, och de störde Barca till den grad att deras one-touch-pass-system helt och hållet slutade att fungera. Imponerande gjort, och hur offiside än Milito var och hur mycket straff än Dani Alves skulle ahft är det imponerande att vinna över Barca med 3-1.

Jag tror dock matchbilden kommer att se annorlunda ut denna gång. Även om Barcelona är ovana underdogs är de på något sätt just det. De är underdogs på Nou Camp, hur kommer det att påverka dem? Här är några av mina tankar inför matchen, och Barcas fördelar:

Messi plockades effektivt bort i mötet i Milano. Kommer de att lyckas med detta igen? Jag är ytterst tveksam. Även om han redan anses som världens bäste skulle en Messiuppvisning som tog Barca till final här göra honom historisk för alltid. Jag vill tro att han har det inom sig, och att det finns en god chans.

Barcelonas fokus borde ligga på att göra ett tidigt mål. Detta skulle totalt röra upp Inter som då borde se ordentligt nervöst ut. Se bara vad som hände Manchester United i returmötet mot Bayerna när de fick in 1-3.
Inters fokus torde ligga på exakt samma sak. Väcka nervositeten till live igen i Barcelona.

Domarfördel Barcelona. Att skicka ut någon eller döma straff för Inter tror jag är ganska osannolikt, hur professionella domarna än ska vara. Eventuella provokationer på planen tror jag även dem kommer att väga för Barcelonas fördel.

Den förra förlusten i höstas borde ligga kvar i Inters minne. De vet att Barcelona är kapabla att vinna med 2-0 likaså att de själva kan förlora med 0-2 på Nou Camp. Och i princip alla spelarna på plan var med om den förlusten.

Många här känner till min...ovana att brida och vända på trendbrottsfördelar och nackdelar. Men Barcelona har inte gjort mål på de fyra senaste semifinalmötena i Champions League hemma på Nou Camp. En väldigt märklig bedrift, som helt enkelt måste brytas imorgon.

Om man ska gå in på lite mer tveksamma vetenskapliga magkänsle argument tycker jag spontant att:
  1. Inters flyt har varit lite väl bra. De har dessutom haft vänligt inställda domare både i Chelseamatchen och i Barca-mötet.
  2. Det vore lite vääääl mycket poetic justice om laget som Zlatan flyttar ifrån, med en uttalad agenda att han INTE kan vinna Champions League där, går och gör det säsongen efter, och dessutom slår ut hans nya klubb på vägen?

Det där var bara lite om mina tankar kring matchen. Utifrån den har jag några spel som jag funderar på:
Lionel Messi to Score: Expekt erbjuder 1.80 på denna marknad. Ska Barcelona vinna och gå vidare måste Messi ha en vital del i det. Marknaden för att han ska göra första målet ligger på 3.75, också den intressant.
Resultat: 2-0 till 7.25. Detta är det mest troliga resultatet för en Barca-avancemang.
Ladbrokes erbjuder två gånger pengarna på att Barcelona gör mål i båda halvlekar.
Bet365 har max ett lag att göra mål till 2.10.
Det intressantaste spelet jag hittar är dock Bet365's marknad på att första målet görs inom 24 minuter till 1.95

Har även en fråga som jag inte hittar svar på: Rensas alla gula kort inför finalen, eller skulle de som kommit upp i nog gula kort kunna missa en final vid ett gult kort i morgon?

Fyll gärna på med egna funderingar
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat