Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-26, 23:17   #41
Moggelito

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 13
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av onsong Visa inlägg
Det känns ju redan som att en hel del konkurrenter har fallit ifrån (för gott) iallafall. 14 poäng (IFK Göteborg), 16 poäng (AIK) och 17 poäng (Kalmar) känns som ett för stort avstånd. Elfsborg är visserligen 10 poäng efter men dem tycker jag inte man kan räkna bort riktigt än. BP, Mjällby och kanske även Örebro är för dåliga för att vara med där uppe en hel säsong. Häcken är för ojämna och har problem när de behöver föra matcherna och känns inte heller som ett guldlag. Kvar är då världens ojämnaste Malmö FF inte helt utan problem, framförallt i försvaret, Helsingborg som ser klart stabilast ut och Elfsborg.

Det är långt kvar på säsongen, men nog ser det bra ut för Helsingborg.
Kommer nog stå mellan dom tre som du säger...visst, Elfsborg är väl inte världens bästa lag på riktigt gräs dom har ju en viss tendens till att spela oavgjort allt för ofta under en hel säsongmen tappar dom 5-6 poäng till på HIF tror jag även att de e kört för dom..

Helsingborg har inte lirat på konstgräs i år så jag vet inte hur dom kommer spela på de underlaget men i regel så har dom stora problem mot lag som örebro och Elfsborg..gefle kan oxå vara ett hot mot dom när dom spelar hemma.

Helsingborg spelar inte världens finaste boll i år men ack så effektiv, alla arbetar för varandra och man ser en hunger i deras spel som man inte sett sen slutet av 90 talet..nu kommer dom dock vara utan Joel Ekstrand i minst 1 match...tror han kommer få 3 matchers avstängning för den tacklingen han gjorde idag. men dom har en bra bänk o dom 2 matcher som Hannu Patronen hoppat inför i år så har han gjort de stabilt o bra. Bara hoppas på att dom gör som dom säger.."tar en match i taget o gör allt för att vinna varje match"
Dom har ju en viss tendens att slappna av vissa matcher mot sämre lag o de e då allt skiter sig..eller som Erik Sundin sa idag..att han kände att alla var sega och att vinsten mot Malmö mättat laget till en viss del.

Så slutligen Malmö FF..tror dom kommer vara de enda hotet i toppen i år..visst dom kanske har varit lite svängiga men jisses vilket bra lag dom har..när ofere och sudic kommer tillbaka kommer dom vara livsfarliga...

så jag tror på två skånelag i topp när väl allsvenskan är över..frågan är vem som är först
Moggelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat