Ämne: Val - 2014
Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-09, 01:21   #112
sskssk

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Antalet dödsolyckor speglar väl inte riktigt det debatten handlar om. Det är mer delade turer, rätten till fast anställning och heltid, rätten att inte behöva söka om sina jobb varje gång någon ny aktör tar över verksamheten man arbetar inom etc.

Sd och övriga partier diskuterar ju politiken utifrån två helt olika utgångspunkter. Sd ser inget värde i att folk från hela världen söker sig hit från krig, fattigdom och misär för att istället skapa sig ett bättre liv här. Övriga partier ser ett värde i att man väljer Sverige, precis som fattiga, svältande, förtryckta frikyrkomänniskor etc sökte sig till USA från Sverige för ett sekel sedan.

Debatter blir ganska meningslösa, det är bättre att konstatera att man har en väldigt olik syn i frågan. Jag tycker inte heller att svensk invandringspolitik i allt är bra, men det jag vill göra skulle förmodligen få varje Sd-sympatisör att vilja skjuta mig på fläcken...

Hursom, tror du på Sd i valet så är det väl bara att belåna kåken till max och lasta in?
Stort att hålla nivån och inte kasta paj!

// SD-sympatisör
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat